Tagungshotel in Mainz und im Rhein-Main-Gebiet

Wenn Sie auf der Suche nach einer Location in Mainz oder im Rhein-Main-Gebiet für die Durchführung gelungener Events sind, dann sind Sie beim FAVORITE Parkhotel in Mainz genau richtig. Wir bieten Ihnen in unserem Tagungshotel die perfekte Eventlocation für Ihre Veranstaltung an. Die Räume sind mit allem ausgestattet, was Sie benötigen – vom Flipchart bis zum Beamer. In unserem Kongresshotel bekommen Sie außerdem ein umfangreiches Frühstück im Restaurant und genießen besten Komfort in allen Zimmern. Lassen Sie sich noch heute von uns ein Angebot für Ihre Veranstaltung erstellen und buchen Sie Ihren unvergesslichen Aufenthalt in unserem Hotel. Gerne überzeugen wir Sie von unserem einzigartigen Service!

Gründe für ein Tagungshotel in Mainz und Umgebung

Die Universitätsstadt Mainz ist die Landeshauptstadt von Rheinland-Pfalz und die beste Adresse für ein unvergessliches Event im Tagungshotel. Während Ihrer Tagungsreise können Sie viele verschiedene Sehenswürdigkeiten in der Altstadt kennenlernen. Dazu zählen beispielsweise der Mainzer Dom St. Martin mit seinen berühmten Sakralbauten oder die Christuskirche mit ihrer mächtigen Kuppel.

Die Rheinstadt bietet Ihnen außerdem die Möglichkeit, nach einem ereignisreichen Tagungstag durch die Straßen zu schlendern, an Rhein oder Main zu flanieren und sich beispielsweise mit einem edlen Tropfen Wein aus Rheinhessen zu verwöhnen. Wenn Sie mit schönen Fachwerkhäusern und Brunnen sympathisieren, sollten Sie sich zudem den Kirchgarten nicht entgehen lassen.

Perfekte Ausstattung für Meetings & Tagungen

In unserem modern ausgestatteten Kongresshotel können Sie eine große Auswahl an Veranstaltungsräumen buchen:

  • Gesamtfläche von 1.300 m²
  • Unterteilung in 15 Einzelräume möglich
  • Raumgrößen von 40 m² bis 500 m²
  • Veranstaltungen von 5 bis 400 Personen

Alle Zimmer verfügen über Tageslicht, sind voll klimatisiert und mit modernster Technique wie Beamer, hochwertiger Mikrofonanlage und neuesten Leinwänden ausgestattet.

Ebenerdig angeordnet und mit direktem Zugang zum Park ermöglicht Ihnen unser Veranstaltungsbereich mit eigenem Business-Center ein entspanntes, produktives und kreatives Arbeiten.

Realise together with us events from 5 to 400 guests.

Umweltschutz &
sustainability

Team Tagungen
Team

Meetings

Long lasting experience for your event!

Our
Menu propositions

Download

Arrival & location

Grüner
Salon

Size: 40 qm
U shape: 15 persons
Parliamentary: 20 persons
Theater style: 30 persons

Sonnen
Salon

Size: 55 qm
U shape: 30 persons

Palmen
garten A

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Palmen
garten B

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Palmen
garten C

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Palmen
garten D

Size: 120 qm
U shape: 40 persons
Parliamentary: 60 persons
Theater style: 130 persons

Palmen
garten E

Size: 40 qm
U shape: 15 persons
Parliamentary: 20 persons
Theater style: 30 persons

Rosen
garten A

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Rosen
garten B

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Rosen
garten C

Size: 60 qm
U shape: 20 persons
Parliamentary: 30 persons
Theater style: 40 persons

Rosen
garten
D, E, F

Size: 40 qm
U shape: 15 persons
Parliamentary: 20 persons
Theater style: 30 persons

Palmen
garten
A - C
Rosen
garten
A - F

Size: 480 qm
Parliamentary: 400 persons
Theater style: 450 persons

Arbeiten in einem besonderen Ambiente

Our neu, multimedia-based Creative Areas offer space for 3 to 8 persons.

The design of each area can be re-found in its name – Forest, Exotic Garden, Patio and Picnic. Take potluck with our multimedia-based Creative Areas and plan your next group work in such a creative ambiance!

Bookable on top of a main conference room.

Creative Areas

Forest

Exotic Garden

Patio

Picnic

Tagungshotel im Rhein-Main-Gebiet mit Rundum-Service

In unserem Wellnesshotel Mainz und Rhein-Main-Gebiet können Sie sich auch abseits der Tagung rundum wohlfühlen. Unser Hotel verfügt über insgesamt 144 Zimmer mit einem großzügigen Schlaf-, Wohn- und Arbeitsbereich. Die Badezimmer sind dabei komfortabel eingerichtet mit Haarfön und einer Dusch-/Badewanne. Die Zimmer zum Stadtpark mit Balkon laden zudem zum Verweilen ein. Entspannung und effektives Arbeiten liegen in unserem Hotel direkt beieinander, sodass Ihr Event in jedem Fall zu einem Erfolg wird. Lassen Sie sich zu unseren Tagespauschalen beraten und organisieren Sie mit uns Ihre Tagung in bester Lage!

Our conference packages

When choosing for one of our new conference packages, you immediately book the necessary distance of your participants!

  • Conference room, fully air conditioned
  • Free WIFI
  • Parkplätze kostenfrei (außer Tiefgarage)
  • Beamer
  • Leinwand
  • Flip chart
  • Moderatorenkoffer

Internet access, hot spot, phone access, boards, conference pads, plug sockets and extension cables are available in all conference rooms. All rooms have daylight and can also be shaded.

Copy (piece) > 0,25 €
Colourful copy (piece) > 0,50 €
Folien (Stück) > 0,50 €
Bulletin board (piece per day=) > 26,00 €
TV + video (rent per day) > 52,00 €
Speaker's desk (rent per day) > 75,00 €
Microphone (per funk micro) > 75,00 €
Rental fee per room (per day) > 140,00 €
Beamer (rent per day) > 100,00 €
Laptop (rent per day) > 240,00 €
Video camera (rent per day) > 240,00 €
Rental fee per room (per day) > 140,00 €

Equipment:

A plotting pad and a cereal bar for each participant

Coffee breaks:

In the morning: welcome coffee and a sandwich

Forenoon: coffee break with coffee and tea, open-faced croissants and fruits

In the afternoon: coffee break with coffee and tea, different cakes

Lunch:

We are pleased to serve you a three-courses menu of your choice or a lunch buffet which contains of a salad buffet, a soup, different main courses as well as a dessert selection.

Die Getränke:

All non-alcoholic beverages in the room are included in the package.

Alcoholic drinks will be charged supplementary.

Preis pro Person inkl. aller aufgeführten Leistungen

Ab 109,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

(Prices cannot be picked.)

Coffee:

In the morning: coffee break with coffee, tea and fruits

In the afternoon: coffee break with coffee, tea and cakes

Lunch:

We are pleased to serve you a three-courses menu of your choice or a lunch buffet which contains of a salad buffet, a soup, different main courses as well as a dessert selection.

Die Getränke:

Water and apple juice will be placed in the conference room and can be consumed indefinitely. During lunch, a non-alcoholic drink is inclusive. All additional beverages will be charged according to consumption.

Preis pro Person inkl. aller aufgeführten Leistungen

Ab 98,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

(Prices cannot be picked.)

Favorite Plus Tagungspauschale (außer Mo. bis max. 16 Personen) 78,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

We are pleased to serve you a three-courses gourmet menu in our gourmet restaurant FAVORITE restaurant by head chef Tobias Schmitt.

Enjoy the view of the Rhine, our show kitchen as well as the culinary creations of our head chef.

Lunch:

We are pleased to serve you a beautiful finger food buffet which contains of different snacks and a hot soup. Depending on your schedule, the buffet can be ready before or after your conference.

Die Getränke:

Water and apple juice will be placed in the conference room and can be consumed indefinitely. All additional beverages will be charged according to consumption.

Preis pro Person inkl. aller aufgeführten Leistungen

Ab 75,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

(Prices cannot be picked.)

Coffee:

We are pleased to prepare you coffee stations in front of or inside the conference room.

Coffee will be charged according to consumption.

The conference room:

The room will be available from 08.00 am to 01.00 pm, from 01.00 pm to 06.00 pm or from 06.00 pm to 11.00 pm.

Coffee:

In the morning: coffee break with coffee, tea and fruits (optional in the morning or in the afternoon).

Lunch/dinner:

We are pleased to serve you a three-courses menu of your choice or a buffet which contains of a salad buffet, a soup, different main courses as well as a dessert selection (optional as lunch or dinner).

Die Getränke:

Water and apple juice will be placed in the conference room and can be consumed indefinitely. All additional beverages will be charged according to consumption.

Preis pro Person inkl. aller aufgeführten Leistungen

Ab 87,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

(Prices cannot be picked.)

The conference room:

Max. 40 persons

Coffee breaks:

In the morning: coffee break with coffee, tea and fruits

In the afternoon: coffee break with coffee, tea and cakes

Lunch:

We are pleased to serve you a three-courses menu of your choice or a lunch buffet which contains of a salad buffet, a soup, different main courses as well as a dessert selection.

Die Getränke:

Water will be placed in the conference room and can be consumed indefinitely. In addition, two types of non-alcoholic beverages within the conference room and one non-alcoholic drink during lunch are included in the package. All additional beverages will be charged according to consumption.

Dinner:

We are pleased to reserve a table in our gourmet restaurant FAVORITE restaurant who will be serving a selected 3 courses menu.

Enjoy the view of the Rhine and inside our show kitchen while you will be enjoying the dishes of our head chef Tobias Schmitt.

Preis pro Person inkl. aller aufgeführten Leistungen

Ab 170,00 Euro zzgl. Raummiete (je nach Bedarf)

(Prices cannot be picked.)

All important information can be found here!

GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner